week 10 - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van merthe - WaarBenJij.nu week 10 - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van merthe - WaarBenJij.nu

week 10

Blijf op de hoogte en volg merthe

06 November 2015 | Filipijnen, Davao

Maandag:
Lekker dagje bij het zwembad met een cocktail erbij en lekker een kleurtje krijgen!
Dinsdag:
Vroeg opstaan in je vakantie. 02:30 s’nachts! Maar wel voor iets super leuks. 3 uur rijden om daar te komen. Maar het was het waard! Met walvishaaien gezwommen! Wat was het eng om in de zee te springen als je die grote beesten opeens naast je ziet zwemmen! Ze zijn echt heel groot maar ook super gaaf om mee te zwemmen! Een keer voelde ik een soort van grond onder me. Ik dacht dit kan niet want we zitten ver van het strand. Keek ik naar beneden stond ik op dat beest. Dat was wel even schrikken haha. Het was echt super leuk om te doen!
Woensdag:
Vandaag naar een tempel geweest. Het was mooi om te zien. helaas mocht je natuurlijk de mooiste plek in de tempel zelf geen foto maken. Omdat opa vandaag eigenlijk jarig zou zijn heb ik een wierrook kaarsje opgestoken. Ik moest van de man wel eerst bidden. Dit was wel even apart om te doen omdat je niet precies weet hoe je moet zitten of doen. Toch was het een bijzondere ervaring.
Donderdag:
Vandaag naar de watervallen. Het zou ongeveer 30 minuten rijden zijn. We zaten in een taxi al een uur te rijden. Toen de chauffeur uiteindelijk zei, sorry weet niet waar het is.. we moesten een andere taxi nemen. Hij wou wel dat we het volledige bedrag zouden betalen. Had gezegd je hebt ons niet op de plek van bestemming gebracht dus ga niet alles betalen. Naar wat onderhandelen toch minder hoefden te betalen en iedereen was blij . Toen zaten we in een andere taxi die bracht ons wel gelijk naar de waterval. We moesten eerst een enge brug over en toen nog stukje het bos in lopen. De waterval was erg mooi. Helaas was het water niet helemaal schoon. Maar ben er toch in gegaan. Het was lekker onder de waterval. Er waren ook veel kinderen bij de waterval die eraf sprongen. Dit was best eng om te zien maar hun doen het bijna elke dag. Daarnaar wouden we weer terug toen een vrouw zijn daar is nog een veel mooiere waterval achter dat hek. We zijn er naar toe geweest maar hoe. Je moest kruipend onder rotsen door om er uiteindelijk te komen. Het was heel mooi en het water was helder. Helaas was het in de grot en het was donker daardoor geen foto’s kunnen maken helaas.
Vrijdag:
Weer lekker een dagje bakken in de zon aan het zwembad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Davao

week 11. laatste week!!

De laatste week is aangebroken! Deze week geen werk meer maar lekkere rustige dagen. We hebben 2 nieuwe meiden in het huisje. 2 verpleegkundigen van de Han. Deze dagen zijn we veel naar de shopping malls geweest. Bioscoop goosebumps geweest, wat een hele leuke film is!  met de andere meiden naar het nederlands restaurant geweest voor de laatste keer. En de laatste donaties afgegeven op de OPD. Ze waren er erg blij mee! Ik ga Helena van de OPD zeker missen!
Toen begon donderdag dan de terug reis naar Nederland! Om half zes opstaan. Het was toen in Nederland woensdag half elf s’avonds. De eerste vlucht van Davao naar Manila duurde 2 uurtjes. Op Manila moesten we helaas wel 6 uur wachten. Hier hebben we een vrouw ontmoet die hier 3 weken op vakantie was geweest. We hebben gezellig gekletst daardoor ging de wachttijd snel gelukkig. Toen de vlucht naar Abu Dhabi. Deze vlucht duurde ongeveer 9 uur. Lekker filmpjes kunnen kijken. Ik had een super aardige vrouw naast me zitten. Ik denk zeker al in de 70 en die ging naar europa op reis. 15 dagen en ging ze verschillende landen bezoeken. Op een gegeven moment kregen we het avond eten. De vrouw naast me had sinaasappelsap besteld. Helaas gooide ze deze wel over me heen. Gelukkig was het geen hete thee ;). Toen keek ik op zij en zat ze een broodje te smeren met boter. Nu zul je denken daar is toch niks mis mee. Tot dat je ziet dat ze handgel op het broodje doet om op te eten.. ik zo mevrouw dit is niet om op te eten maar voor je handen schoon te maken. Ze schrok hier wel van. Oh echt zei ze ik dacht dat het een soort gel was die ze in de Filipijnen hebben.(gelatine). Ze was blij dat ik het gezegd had. Deze vlucht ging gelukkig snel. Toen de laatste vlucht eindelijk naar Amsterdam! 6 uur en 45 minuten. Naar meer dan 24 uur niet geslapen te hebben hoopte ik nu lekker te kunnen slapen. Helaas maar 2 uurtjes kunnen slapen. Toen eindelijk geland. En toen eindelijk Tom, mam en pap weer in de armen slaan! Wat een leuke verrassing dat Yara en Merel er waren! Een leuke spanddoek en een hele leuk foto boek gekregen van jeugdkamp dat ze mijn foto hadden gebruikt. Echt super leuk! jullie zijn schatten! Nu weer lekker thuis en gaan genieten!

Recente Reisverslagen:

06 November 2015

week 9

06 November 2015

week 10

06 November 2015

week 11. laatste week!!
merthe

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 6511

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 06 November 2015

week 11. laatste week!!

20 Augustus 2015 - 05 November 2015

week 1

Landen bezocht: